Obsah webu - psaní textů pro web - copywriting
V této podstránce navazujeme na stránku SEO on-page faktory a sedmým důležitým bodem je obsah webu.
Obsah webu
Obsah nebo-li text o čem stránky pojednávají. Každá stránka by měla obsahovat dostatek srozumitelného a čtivého textu. Není jednoduché takový text vytvořit a v internetovém marketingu se tímto tématem zabývá celý obor nazvaný copywriting. Text musí splňovat určitá kritéria. Měl by správně a plně informovat o daném tématu. Musí být i marketingově zajímavý a vyzdvihovat například výhody a přínos poskytovaných služeb či produktů. Měl by být psán čtivě. Neměl by návštěvníka zahltit spoustou nevysvětlených odborných termínů. Je potřeba snažit se hovořit řečí vašich zákazníků a volit tak správné formulace obecně známé či jednoduše vysvětlitelné.
Zkuste se zamyslet nad tímto textem, který právě čtete. Je pro Vás dostatečně srozumitelný?
Podívejme se na text opět z hlediska SEO optimalizace pro vyhledávače. Princip je jednoduchý. Váš text musí obsahovat klíčová slova, na která chcete být vidět ve vyhledavačích. Podstatné je jak často se slova v textu opakují, nebo-li také jaká je hustota klíčových slov v textu. Ze zkušeností víme, že ideální četnost konkrétního výrazu v textu je 3-6% max. z hlediska poměru: všechna slova / konkrétní výraz.
příklad : Pokud budete optimalizovat váš text na výraz „jablko“ a v celém textu na stránce bude např.100 slov, je vhodné, aby se toto slovo v textu objevilo maximálně 6-krát.
Používejte také odkazy z textu vašich stránek pro lepší provázání jednotlivých podstránek uvnitř webu.
příklad: napíšu-li na webu výraz : SEO analýza vidíte, že náš link odkazuje na podstránku, která se tímto tématem zabývá.
Kde ještě můžeme klíčová slova umístit ?
Často opomíjeným prostorem pro klíčová slova jsou obrázky. Robot vyhledavače, který web navštíví nevidí obrázek jako člověk, vidí pouze text ve zdrojovém kódu (tzn. znaky). Každý obrázek by měl mít tak svůj vlastní titulek, popisek či alternativní text. A právě alternativní text je prostor, kde opět můžete využít prostor pro umístění důležitého klíčového slova.
Patička stránek (prostor dole na stránce) : i zde můžete mít umístěná klíčová slova.
Štítky : umístěné např v boku stránky kde může být uveden seznam nejčastěji hledaných slov ve vašem oboru jako tip pro návštěvníky.
Copywriting
Naše společnost nabízí vytvoření profesionálních textů pro Váš web. Pokud si vytvoříte odborné texty pro vaše stránky a nejste si jisti jejich kvalitou jak po stránce marketingové tak z hlediska SEO optimalizace webu, rádi Vám s texty poradíme a provedeme Vám odbornou korekturu.
Pomůžeme Vám také v oblasti reklama na internetu a s ní úzce souvisí další oblast copywritingu a tou je tvorba PR článků pro vaše reklamní kampaně.
Poskytujeme komplexní poradenství v oboru Internet Marketing.