SEO off-page faktory

Z názvu vyplývá, že jsou to faktory vně vašich stránek, které ovlivňují vaši popularitu ve vyhledávačích.

Tato část SEO optimalizace pro vyhledávače se často nazývá linkbuilding (česky budování zpětných odkazů).

Budování zpětných odkazů

Co je to zpětný odkaz?

Zpětný odkaz je textová informace, která z jiného webu odkazuje na váš web a to buď formou jednoduchého linku (nejčastěji umístěným v patičce, nebo v boku stránek), nebo ve tvaru titulek, popis a link na vaše stránky (viz. katalogové odkazy).

Je velké množství možností jak takové odkazy pro Váš web můžete získat. Uvedeme ty nejpoužívanější:

Přirozená tvorba odkazů

Toto je prapůvodní myšlenka SEO optimalizace, aby odkazy na jiné stránky vznikaly přirozeně referenčním způsobem.

Příklad : Ubytuji se jako host v penzionu a budu s pobytem výsostně spokojen a tak na svém webu zveřejním doporučení na tento penzion s odkazem na jeho stránky.

Takovýto odkaz má pak velmi pozitivní vliv na SEO.

Nakupování odkazů

Existuje spousta serverů, webů či portálů kde si odkaz můžete zaplatit a tím podpořit váš web ve vyhledávání. Ceny takových odkazů se pohybují od sto korun do tisíců korun ročně. A cenu určuje provozovatel webu, který odkaz prodává.

Výměna odkazů

Funguje na principu prosté reciprocity: web A osloví web B a vzájemně si mezi sebou vymění odkaz na stránky. Zde je potřeba si uvědomit odkud tento odkaz na váš web směřuje.

Většina webů má pro tyto případy vytvořenou podstránku Odkazy, Partneři či Doporučujeme.

A pokud i vy odkazujete na jejich web ze stejné podstránky na vašem webu, je to férová výměna.

Pokud však odkazuje někdo z patičky svých stránek napříč celým webem a druhý pouze z podstránky partneři, není to úplně standardní postup.

Katalogové odkazy

Na internetu naleznete velké množství informativních většinou obecných katalogů, kde buď zcela zdarma a nebo za mírný poplatek (př.100kč/rok) můžete umístit odkaz na své stránky včetně kontaktních údajů (adresa, popis činnosti, fotogalerie, email , telefony a odkaz na vaše www stránky). Největším takovým katalogem je bezesporu firemní katalog společnosti Seznam.cz umístěný na doméně www.firmy.cz , kde můžete mít jak bezplatný, tak zvýhodněný (zpoplatněný) zápis.

Kromě obecných katalogů existují také oborové katalogy zaměřené na konkrétní služby.

Pokud je Váš obor podnikání velmi příbuzný k tématu takového katalogu, je opravdu velmi vhodné takový odkaz získat. Velmi často bývá placený a opět se může pohybovat v řádech stovek až tisícikorun ročně.

PR články

PR články mají velký přínos pro SEO optimalizaci vašeho webu. Zveřejnění PR článku na oborových či informačních webech s přímým odkazem přímo z článku na váš web je dnes velmi populární a využívanou službou. Pokud budete chtít vytvořit kvalitní PR článek Napište NÁM !

Odkazy z diskuzí

Opět fungují na bázi reference, kde doporučujete vaši stránku pomocí komentáře v diskuzi k danému tématu.

Microsite

Vytvoření podpůrné webové stránky pro váš hlavní web.

Příklad: Váš hlavní web nabízí čtyři základní služby a vy si necháte vybudovat podpůrný web, který se zabývá pouze jednou z vašich služeb, tento web pak přímo odkazuje na váš mateřský web. Takovému způsobu se říká produktový microsite.

Dalším typem microsite jen tzv. informační web, na kterém službu většinou přímo nenabízíte, ale poskytujete informace o dané problematice, službě či produktech a nenásilnou formou doporučujete svůj mateřský web, který zákazníkům může tuto kvalitní službu (produkt) poskytnout.

 

Možností je opravdu více, ale ty, které jsme jmenovali jsou nejpodstatnější.